torek, 21. april 2009

Od Rabata do Marakeša

Promet v Maroku je res nekaj samosvojega. Imajo relativno dobre in relativno poceni (200 km za cca 6 € cestnine) avtoceste, vozniki pa so obupni. Tovornjakarji so itak glavni (što večji do bolji!), vozniki osebnih avtomobilov, ne glede na velikost in znamko, pa mislijo, da je sredinska črta oz. črta med obema prometnima pasovoma avtoceste zarisana zato, da se po nečem orientira zato jo je najbolje kar slediti in voziti po sredini vozišča. Potem so tukaj “biseri”, ki ugotovijo, da so pri izvozu z avtoceste zapeljalji na napačen izvoz in si zadnji trenutek premislijo in se vrnejo nazaj na AC. Tik pred začetkom ločilne zelenice seveda. Ali pa obratno, ko te na izvozu, z leve strani preseneti kakšen tovornjakar, ki je ugotovil, da on bi pa moral na izvozu Casablanca z avtoceste, ne pa nadaljevati proti Marakešu. Zmagovalec dneva pa mi je bil voznik nekega podrtega Mercedesa, za katerega sem najprej mislil, da se je ustavil na voznem prometnem pasu, ko pa sem bolje pogledal pa sem videl, da je 'falil' izvoz za cca. 500 m in se lepo mirno, brez sekiranja pelje vzvratno, nazaj do izvoza. Aja, pa vzvratne luči so mu verjetno tudi delale nekoč v Stuttgartu, ko je 'mečka' prišla s proizvodne linije. Res so pojave tile maroški vozniki. Pri njih moraš pričakovati nepričakovano!

Potem pa so tu še drugi cestno prometni pojavi a'la Maroko. Recimo nasproti vozeči se traktorji, delavci lokalnega avtocestnega podjetja, ki ročno, s srpi (!!!) kosijo travo ob vozišču in se šetkajo gor in dol, kot da na cesti ni avtov, ki padajo mimo več kot 100 km/h, policaje sem že zadnjič omenil (jebemti, žandarmerija ima za razliko od policije, sive uniforme in se dobesedno kot kameleon 'zlije' z okolico, to je z barvo asfalta). Samo še ovce so nama manjkale na cesti, vendar tudi teh ne manjka ob vozišču. Na 'tej strani ograje' se razume. Pastir pa sedi na kovinski odbojni ograji in se dolgočasi z ogledovanjem mimovozečih vozil.

Ampak nama je vseeno uspelo priti do Marakeša v enem kosu in s tudi celo Dacio Logan. Ma, so Romuni in Renaultovci vedeli kaj delajo, ko so križali dele starega Clia in romunske Dacie.

Ni komentarjev:

Objavite komentar