sobota, 17. november 2012

Malo po Stockholmu

Zanimivo. Danes sem se si ogledal nekaj Stockholma in moram priznati, da je tole mesto kar veliko. Skoraj tako kot London. Da je zadeva še bolj "zanimiva" je potrebno biti pripravljen, da bo večina ogleda potekala v temi, če pridete nekje v začetku ali sredi zime. Tukaj se namreč začne večeriti že okoli 15h in ob 16.00 uri imamo že kar lep mrak. Kar malce depresivno, če ravno nisi Skandinavec in navajen na tovrstne naravne pojave. :-/


No, da o tem, da je "rahlo" mrzlo (okoli +6˚C) ne bom pisal. Mislim, da moj "nasmeh" na licu pove vse. Sam sem se sprehajal malo po okolici krajeve palače (na sliki izza mene) in nekem otočku pred njo. Resnici na ljubo, Stockholm je mesto, ki leži na več otokih, ki so med seboj povezani z nešteto mostov.


In med tem sprehodom, mi je uspelo narediti tudi tole simpatično panoramo s kraljevo palačo. Mimogrede, a ste mogoče kdaj gledali kakšno svetovno prvenstvo v teku na smučeh v Stockholmu. Proga je umetno postavljena okoli te palače in na njej se je kar nekajkrat zmagovito "podila" naša Petra Majdič. :-D

Ko sem že pri smučarskih tekih. Sem šel v lokalni Intersport (ja vem, nisem bog ve kakšen športnik, a vseeno) in sem našel tudi slovenske izdelke, izredno cenjene v Skandinaviji. 


Alpina tekaške čevlje za tek na smučeh. :-)

Je pa zanimivo, da lahko tukaj, sredi mesta, uloviš lososa in neko domačo vrsto nekakšne morske postrvi. Enega ribiča, ki je ven potegnil postrv, sem ravno uspel pofotografirati, drugi pa je ravno v črno folijo zavil dva lososa (sem si kasneje ogledal neko tablo z razlago, kakšne ribe živijo v lokalni vodi) in nisem mogel slikati. 


Glede na to kako so oblečeni tile ribiči, imam občutek, da je to hobi za res najbolj vztrajne ali pa "nore".


Tale je bil bolj za na smučanje, kot pa ribičijo. Glede na to, kako je pihalo in bilo mrzlo, pa bi jaz oblekel še kaj več. Ampak, ribičija itak ni moj hobi. 

Se mi pa tile Švedi vseeno malo smilijo. K tako depresivnem vremenu so dodali še ne vem kako visoke davke na alkohol, pa še tega lahko kupiš samo v določenih trgovinah. 


V tako imenovanih "System bolaget". Ni čudno, da obožujejo potovanja s trajekti do Finske ali baltskih držav. V duty free trgovinah na trgovinah so nižje cene in se ga lahko "odklopijo" za manj denarja, kot nekje v centru Stockholma. 

Jim pa vseeno ni dolgčas. Med pohajanjem po mestu sem šel mimo enega otroškega drsališča in v tistem mrazu so si nekateri naredili kar manjši piknik. :-)


Prineseš termovko s čajem / kavo, plinski kuhalnik in še kakšno posodo in veselica se lahko začne. Itak pa je tukaj sezona lokalnega kuhanega vina, ki z našim nima nekega sorodstva. Še nisem utegnil degustirati. ;-)

Samo mesto je sicer simpatično, vendar je raztegnjeno. Ponekod so sicer začeli že okraševanjem oziroma je že okraševanjem, vendar očitno še čakajo na začetek decembra. Lučke so sicer nameščene vendar še ne svetijo. :-/


Moram pa omeniti, da je mesto zeloooooo drago za naše plače. Skupaj z norveškima kolegoma smo si malo ogledali mesto in šli na kosilo. 


Sam sem si za kosilo privoščil pico s štirimi siri in koka kolo, kar me je stalo slabih 21 EUR. (pica cca. 16, kola 5 EUR). Ja, DB, nisi edini, ki si preplačal hrano v tej simpatični kraljevini Švedski. :-( Za tolažbo naj povem, da je Big Mac menu vreden cca. 6,72 EUR, le da od tega ne moreš živeti vso potovanje na Švedskem. ;-)

Ko sem že pri hrani. A mi lahko kdo razloži, od kod tem Švedom takšna prehrambena obsedenost z gobami? Toliko kot sem na tukajšnjih stojnicah videl lisičk in še nekih, meni neznanih, gob, nisem še nikjer. 


Ko se takole pogovarjam s kolegi, Švedi in Norvežani, tudi sami pravijo, da si morajo vzeti kakšen dan čas, da gredo v primestne "outlet" trgovine, kjer so na prodaj različna oblačila (znamke, seveda), vendar po rahlo nižjih cenah, kot v samem mestu.

Dovolj bodi za danes. Jutri se moram vrniti v kasarno. Še na to temo moram kakšno reči, da boste vsaj vedeli kje sem v resnici in kaj počnem. ;-)


7 komentarjev:

  1. Super, Danilo, tvoje odkrivanje mesta in potep po naši prestopnici! Ampak, veš, Švedi, Danci, Finci, Islandci ... so približno skoraj tako alergični na rabo Skandinavci/Nordijci kot smo mi na VzhodnoEvropejci. Niso glih isti ;o)
    Gobe: poleg jagodičevja je to edina stvar, ki prileze iz švedske zemlje. Zato so jako ponosni nanje.
    Lososa si videl v Sthlm? Si prepričan? To so gotovo migranti s severa ;o)
    Lučke - prižgejo jih šele v temi, Švedi so eko zelo osveščeni. Kolegi iz Sthlm mi pravijo, da so že čisto v božičnem vzdušju (no, mi lučke imamo, ampak čisto nič drugega).
    Kuhano vino = glog.
    Mraz in vreme na Švedski je podobno kot v UK: če želiš imeti kaj od življenja, se odlično opremiš in se nato požvižgaš na to. Jaz imam težavo z dvema domovanjema, ker sta temperaturno tako različna...
    Tudi pri nas danes sumljivo toplo; po mesecu minusa plus 6, nam je vroče!
    UŽIVAJ na polno, in odkrivaj na veliko. Pa ne pozabi, Švedska ni enako Sthlm ;o)

    OdgovoriIzbriši
  2. Jana, lučk ni, tudi ko je tema. Ti povem, tale recesija se tudi pri njih pozna. Kar se lososa tiče, se verjetno nisem zmotil. Tisti gobec je nezmotljiv, pa še na nekem panoju, poleg parlamenta, sem opazil podatke o dveh ribah, ki se lovijo v teh vodah.

    Kar se rabe Skandinavci tiče, je verjetno bolj pozitivne narave, kot je za nas oznaka "vzhodno evropejci". :-)

    hvala za komentar. :-D

    OdgovoriIzbriši
  3. mimogrede, včeraj mi je kolegica povedala zanimivo zgodbo: do obiska Slovenije (to poletje) je bila prepričana, da so ELANke njihove! HA!

    Skandinavci : VE - v našem biznisu (tipologizacija držav blaginje) smo še posebej občutljivi, a seveda imaš prav; 'Skandinavija' je iskani Eldorado in meka socialnega turizma (ne tudi zobozdravstvenega, ti tokovi tečejo v drugo smer, ker je zobozdravstvo svinjsko drago). Čeprav se meni pač ne zdi kak poseben raj, čeprav živim v milnem mehurčku akademskega sveta. Morda ravno zato. A že to, da te brez klinčeve osebne številke ni, ... Ah, imam svoje travme, a moje primerjave so drugačne od mnogih migrantov tu, seveda.

    OdgovoriIzbriši
  4. ja, druge emigrante pa videvam po ulicah Stokholma kako postavajo s posodicami za zbiranje kovančkov ali se gredo žive plakate in hodijo naokoli z reklamami. Si nikoli nisem predstavljal, da je tukaj več beračev (priseljenih), kot pri nas ali kakšni Italiji. :-/

    OdgovoriIzbriši
  5. Vidim, da je super, drago in mrzlo...lahko sem kar zadovoljen, da sem šel tole oddelat na jug, ker bi se težko skopal v morju tam na Švedskem sedaj, kljub temu pa bi bilo tudi zame tole kar dobro, neglede na temperaturo ipd. ..uživaj na polno!!! Slovenija te pogreša!!!ha ha ha..lp

    OdgovoriIzbriši
  6. Upam, da takrat nisi jemal zapisov na mojem blogu z rezervo, ker Švedska je res draga. Kljub vsemu pa sem jaz dobro čez prišel, tako, da mi je še ostalo nekaj evrčkov.

    OdgovoriIzbriši
  7. Ne, nisem jemal z rezervo. Sem se kar psihicno pripravil na kaj taksnega, ko sem prebral tvoje zapise. Vseeno pa me je v petek malo sokiralo, ko sem se sprehodil naokoli po mestu. Pred menoj je se en vikend v Stockholmu, potem pa sem relativno resen pred svedskim zapravljanjem. :-)

    OdgovoriIzbriši