nedelja, 9. december 2012

Ni to Gotenica!

Sicer je minilo že nekaj dni, odkar sem se vrnil s krasne Švedske vendar se vseeno spodobi, da napišem še kakšno vrstico o mojih doživetjih in seveda delu tam "zgoraj", na severu Evrope.

Trije tedni so minili, kot bi mignil in vrnitev domov je bila, kot šok ob vrnitiv iz enoletne misije. Že kar se nastanitve tiče so Švedi nekaj let pred nami.

Spominske plošče pokojnim švedskim vojakom v misijah in vozilo, ki so ga Švedi uporabljali v svoji misiji v Kongu, nekje v 60'-ih letih

Že res, da sem bil nastanjen v eni od vojašnic v bližini Stockholma, kjer je zdužen center za mirovne operacije švedske vojske in policije, vendar vseeno. Nastanitev je bila skoraj vrhunska (ajde, pač ne moreš pričakovati, da boš bival v hotelu s 5-imi zvezdicami, če si v vojašnici) in neprimerljiva z našo Gotenico.


V sklopu vojašnice je tako tudi t.i. hotel, ki je to tudi dejansko. No, je bolj interne narave in "knauf" oz. "kontejner" izdelave, vendar se to švedsko "razkošje" ne more primerjati z našo Goteniško vasico.



Si lahko zamislite, da morate v Gotenici sami spati v svoji sobi? Nikjer nobenega Krajnca, ki bi vam s svojim smrčanjem kratil nočni mir in počitek, da o drugih motečih "elementov" ne omenjam. 



In kopalnica (s straniščem) je samo vaša. Ne, ni vam je potrebno deliti s še kakšnimi 4 - 8 sostanovalci v hiški!! Halo?! Še glivice si morate s seboj prinesti iz Slovenije, če jih želite dobiti, ker je kopalnica vsak dan pomita, razkužena, v tisti večni klimatizirano/ogrevani sobi pa itak vsa vlaga (tudi od tuširanja) izgine v slabe pol ure.

Kot višek vsega te Švedi še dobesedno silijo, da v sobi uporabljaš računalnik z internetom in gledaš TV z nekaj lokalnimi in nekaj tujimi (Discovery, BBC, CNN,...) programi. V prostem času seveda. Aja, in službeni računalnik, ki ga zadolžiš ob prihodu v vojašnico, ker s svojim se pač ne moreš prijaviti na zaprto omrežje. ;-)

Ker pa vedo, da je večina "gostov" nekje od daleč (konec koncev je Švedska ogromna dežela) ponujajo gostom tudi možnost lastnega pranja perila v pralnici in sušilnici. Zadeva je nekako podobna kot v samskem domu na Jeranovi, le tehnika je bolj industrijska in uporabniku "prijazna" (ne uniči se tako hitro kot navaden pralni stroj).


Večina med vami tudi pozna koncept "hladne večerje" med vikendom v kadetnici / vojašnici in podobno. No, to poznajo tudi Švedi, le da se njihov pogled na to rahlo razlikuje od našega (nekaj na to temo sem opisal pred časom v svojem drugem blogu - 'klikni' tukaj), kjer te z malo sreče pričaka relativno svež "pemovček". 


Švedi so tako za skupino, ki je prišla v nedeljo popoldan lepo napolnili hladilnik v hotelu (recepcija čez vikend ne dela) s pijačo in nekaj paketi njihovih "suhih dnevnih obrokov". In za razliko od naših, že omenjenih "pemovčkov", so ti vsebovali bolj pestro hrano. :-D


Tako je je njihov 'SDO' vseboval mesne kroglice (znane iz IKEE pod imenom köttbullar), kos govedine, nekaj rakcev, lososa, nek' plesnivi sir, kuhana jajca, nekakšna solata iz majoneze in rdeče pese,... V glavnem, "suha" večerja s stilom, tudi če je hladna.

Drugače pa, ko sem že pri hrani, se v tej vojski dobro je. Res da so bili urniki za zajtrk, kosilo in večerjo malce čudni (zajtrk 06.30 - 07.45, kosilo 11.30 - 12.30, večerja 16.30 - 17.30), je pa bil zato izbor hrane pester in zanimiv. Ajde, našim Švedom, ki so tam skoraj vsakega pol leta, je že malo presedala tako, kot recimo marsikomu od nas "dobrote" iz goteniške kuhinje, a vseeno, bila je dobra.


Res, da so imeli v kuhinji vmes kakšne "izpade" v obliki t.i. čevapčičev (tudi sarme so enkrat dali na meni), ki so bili svetlobna leta oddaljeni od pravih iz sarajevskih ćebapdžinic, a na splošno je bila hrana užitna. In glede na izbiro si si lahko sam naredil svojo kombinacijo. Če ne iz glavnih jedi (vsaj ena jed je bila ribja, testenine pa so tudi bile vedno na izbiro) pa vsaj iz izbire solat. Pri zajtrku pa si tudi imel na izbiro tople ali hladne jedi in to ne samo salamo in sir ter ene kosmiče, temveč najmanj dve salami, pašteto v kosu, dve vrsti sira, štiri vrste jogurov, mleko toplo/hladno, sadna solata, müslije, dve vrste kosmičev,... O izbiri kruha pa ne bom, saj je bilo tudi tega več vrst. In vse v obliki vzami, kolikor boš pojedel!


Je pa res, da od prvega trenutka, ko sem vstopil v IKEO, pardon, jedilnico, sem imel občutek, da sem dejansko v eni od restavracij trgovske verige IKEA. Že pogled na zgornjo sliko je bil kot da bi gledal stran v IKEA katalogu. (p.s.: cene so iz letošnjega IKEA kataloga za avstrijski trg).

V glavnem, kot ste razbrali (in videli) je bilo moje tritedensko bivanje na mrzlem severu Evrope, pravo trpljenje kar se bivalnih razmer tiče. Dejansko se prav čudim, da se nisem zredil oz. sem kar ohranil svojo prvotno težo. 

Vseeno pa, če potegnem črto pod vsem. Švedi imajo boljše nastanitvene pogoje, mi pa imamo v Gotenici naravo, cvetje in medvede, kar tudi nekaj šteje. Za vse ostalo pa je MasterCard (če malo parafriziram znano reklamo!). 

3 komentarji:

  1. Za zadnjo sliko pa si se potrudil hehehe.

    OdgovoriIzbriši
  2. Zadnjo slikco je kar iz kataloga copy-paste naredil :-)

    OdgovoriIzbriši
  3. Pozdravljeni, vsi gledalci na spletu, jaz sem Dragica Marčič, iz Ljubljane, Slovenija ... sem tu, da delim čudovito delo, opravljeno zame ... Po treh letih v zakonu z možem z dvema otrokoma se je moj mož začel čudno obnašati in se dogajati zunaj z drugimi ženskami in mi je pokazal hladno ljubezen, večkrat mi grozi, da me bo ločil, če si ga upam podvomiti o njegovi aferi z drugimi ženskami. Bil sem popolnoma opustošen in zmeden, dokler mi stari prijatelj ni sporočil o urivanju uroka. Internet, imenovan Dr igbinovia, ki ljudem, ki imajo težave v zvezi in zakonski zvezi, pomaga z ljubezenskimi uroki, sem sprva dvomil, če takšna stvar sploh obstaja, vendar sem se odločil, da poskusim, ko se obrnem nanj, pomagal mi je dati ljubezenski urok in v 48 urah se je moj mož vrnil k meni in se začel opravičevati, zdaj pa je nehal hoditi z drugimi ženskami in je z mano za dobro in zares. Obrnite se na tega velikega ljubitelja ljubezenskega uroka, da se bo vaš odnos ali zakonska težava rešila danes .... on tudi pozdravi ... HIV / AIDS, HEPATITIS, NIZKA SPERMSKA ŠTEVILA, RAZLIČNE BOLEZENI, FIBROIDNE BOLEZNI, GONORHEA, FALLOPIAN TUBE, BREZPLAČNOST, HERPES . vse zahvaljujoč dr. Igbinovia vam lahko tudi pomaga, kontaktirajte ga neposredno, če potrebujete njegovo pomoč na EMAIL .... doctorigbinovia93@gmail.com ga pokličite zdaj in kontaktno številko WhatsApp na WhatsApp 2348144480786 hvala, ker ste si namenili svoj čas. .......

    OdgovoriIzbriši